Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Rantaelämää á la Päiväni Murmelina 12.-22.3.2012

28.3.2012

Majoitus Pada Hotel 600 Baht / yö (n.15€) sis. Lämmin vesi, ilmastointi, tuuletin ja wifi
Skootterin vuokra 250 Baht / vrk (n. 6.25€)
Bensalitra 40 Baht (n. 1€)
Aamiaisbuffa naapurihotellissa 150 Baht / hlö (n. 3.75€)
Pyykkikilo 40 Baht (n. 1€)

Meidän rantsu

Olimme varanneet toisesta hotellista Lantalla, Padasta, alkuun neljä yötä. Kaikki kuitenkin loksahti niin kohdilleen, ettemme meinanneet lähteä kulumallakaan. Bungalowi-huone oli erittäin hyvin varusteltu, viihtyisä, alue rauhallinen ja rantaan lyhyt matka. Jos jokin miinus paikasta on keksittävä, niin ehkä ravintoloiden vähyys konttausetäisyydellä. Ne kuitenkin mitä kadun varrelta naapurustosta löytyivät, olivat erittäin kivoja, kohtuu hintaisia ja ajoivat asiansa vatsalaukun täyttämisessä.

Parina päivänä hurviteltiin skootterilla mm. saaren eteläkärkeen länsirannikkoa pitkin ajaen ja ihastelemassa muutamia lähes autioita rantoja. Mopedilla oli myös kelpo hurauttaa hieman edemmäksi illalliselle ja tämän kunnian sai peräti kahdesti kreikkalainen ravintola El Greco. Omistaja oli kreikkalainen ja ruoka riittävän autenttista, jotta siitä sai kaipaamansa vaihtelua riiseille ja nuudeleille. Listalla mm. tsatsikia, souvlakia sekä ouzoa.

Milla biitsillä. Ei ollut juuri muita häiröiksi...

Naapurihotellin roikkuvat puutarhat

Herra Tossavainen sai myöhemmin elävän kaverin häkkiinsä

Majapaikassamme saimme nauttia rauhasta lähes kahdestaan. Enimmillään taisi olla kahdessa muussa mökissä asukkaita. Mökkimme 405 oli vielä siinä mielessä täydellinen, että se oli rivissään viimeinen, eikä terassin ohi kävellyt porukkaa ohi. Ainoastaan Kirppu-kissa tuli välillä vaatimaan huomiota ja osallistumaan terassilla löhöilyyn. Sosiaalinen elämä siinä tietysti jäi vähän vähemmälle.

Päivät kuluivat ja vajosimme entistä syvemmälle rantakoomaan. Päivän rankimpia päätöksiä oli ruokapaikan lisäksi se, että meneekö rannalle vai ehkäpä uima-altaalle. Kokonaisia vuorokausia suorastaan katosi niiden toistuessa samanlaisina ja ilman aktiviteetteja. Majoitus oli tasoonsa nähden vielä niin hävyttömän halpa, että jatkoimme oleskelua alkuperäisen neljän yön lisäksi vielä neljällä ja sitten vielä kolmella. Lopulta ravistelimme itsemme unelmoinnista hereille, pakkasimme rinkat ja otimme kurssin kohti Khao Lakia.

Vaikeita päätöksiä: Rannalle...

...vaiko altaalle?

Näillä pikkukavereilla oli virtaa meidänkin edestä. Olivat aika uskomattoman sööttejä.

Tunnisteet: ,

28. maaliskuuta 2012 klo 19.39 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ja tänne pohjolaan luvattiin takatalvea juuri kun kevät koputtelee kynnykselle...

28. maaliskuuta 2012 klo 21.43 , Blogger Voikukkapelto kirjoitti...

Ooh, ymmärrän täysin kooman syyn! =D

29. maaliskuuta 2012 klo 14.36 , Blogger Liisa kirjoitti...

Kyllä sitä pitää voida rauhassa nauttiakin tollasella reissulla ja varsinkin, kun on noin hyvin kuin te ottanut tähän asti kaiken irti kiertelystä, nähtävyyksistä jne. jne. Kohta taas arki puskee päälle ja normijutut alkaa siellä oravanpyörässä pyöriä, jotta nauttikaa tosiaan vaan ilman huonoa omaatuntoa ja täysin rinnoin myös löhöilystä!! Ken tietää, milloin seuraava loma on edessä...

Aivan ihanat rantsumaisemat, kyllä kelpais tuolla löhöillä murmelina :)

29. maaliskuuta 2012 klo 18.19 , Blogger Milla - Pingviinimatkat kirjoitti...

Voimme uskoa, että ei paljoa lohduta jos sanotaan, että se sulaa kyllä sitten nopeasti poiskin... Kohta mekin siellä taas kahlataan ;)

29. maaliskuuta 2012 klo 18.20 , Blogger Milla - Pingviinimatkat kirjoitti...

Heh, koomassa on kyllä välillä hyvä olla, mutta herääminen on vain tuskaisen vaikeaa ;)

29. maaliskuuta 2012 klo 18.23 , Blogger Milla - Pingviinimatkat kirjoitti...

Rannoista ei ole onneksi täällä Thaimaassa pulaa, joten niistä nautitaan vielä vaikka Lantan koomasta herättiinkin. Lanta oli kyllä loppuen lopuksi oikein iloinen yllätys, vaikka kuinka turistien kansoittama. Sopi meille tähän väliin just passelisti :)

31. maaliskuuta 2012 klo 12.46 , Anonymous Riikka kirjoitti...

Löysin tämän ihanan pingublogin eilen ja yömyöhään meni sitä kahlatessa.. Ansiostanne olin viime yönä Australiassa ja heräsin iloisena :) Mieheni kanssa haaveissa päästä Australiaan hieman pidemmäksi aikaa, kunhan tilaisuus koittaa ja tästä blogistanne sainkin paljon hyviä vinkkejä, suuri kiitos! Mukavaa oli myös se, että olette laittaneet hinnat aina kunkin kertomuksen alkuun, mutta minua kiinnostaisi vielä tietää, millainen kokonaisbudjetti tuollaiselle matkalle on laadittu? Meillä toistaiseksi ajatuksena max puolen vuoden reissu, muttei hajuakaan vielä budjetin laajuudesta...
Anyway, ihan huippublogi, jään seuraamaan - toivottavasti kirjoittelette vielä lisää :)

31. maaliskuuta 2012 klo 17.26 , Blogger Milla - Pingviinimatkat kirjoitti...

Tervetuloa Riikka ja kiitos kommentistasi :)
Kysy ihmeessä Ausseista tai mistä vaan muustakin tarkemmin, kun kysyttävää tulee, sillä kaikkia yksitysikohtia on ihan mahdoton yrittää saada kirjoitettua tänne ylös. Budjetiksi olimme laatineet ranteesta ravistetun 1000 eur/hlö/kk. Tässä linkki ensimmäiseen postaukseen aiheesta: http://pingviinimatkat.blogspot.com/2011/09/budjettiasiaa.html
Voimme sanoa, että tuo 1000eur riittää kevyesti Aasiassa, jollein lentele harvase viikko tai tee kalliita retkiä. Taas Ausseissa tuolla summalla ei pitkälle pötkitä. Tulemme avaamaan rahan menoa hieman tarkemmin, kunhan pääsemme kotiin ja päästään tekemään kunnolla laskelmia ja yhteenvetoja. Aussit olivat kirkkaasti kallein maa, mutta me myös valitsimme hieman arvokkaamman tavan yöpyä. Yöpymiset ovat ehdottomasti kallein menoerä ja siinä voi myös säästää suurimmat summat. Hyvä puoli on myös se, että majoitusten hintoja pääsee tutkimaan netistä ennakkoon, josta saa paljon apua budjetin laatimiseen. Valuuttakursseille ei sitten taas mahda mitään ja juuri nyt oli kallista nostaa eurotililtä rahaa Ausseissa, kun taas pari vuotta sitten tilanne oli päinvastoin. Mutta siis lupaamme kirjoittaa aiheesta vielä tarkemmin tuonnempana. Ihan täyttä käsitystä ei ole itselläkään tällä hetkellä siitä miten paljon rahaa on todellisuudessa mennyt... ;) Eikä siis ole aikomustakaan lopettaa bloggailua ;)

31. maaliskuuta 2012 klo 19.11 , Blogger Unknown kirjoitti...

Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

31. maaliskuuta 2012 klo 19.13 , Anonymous Riikka kirjoitti...

Uusi yritys, tuo edellinen "Unknow" olen minä, mutta en tiedä mitä tämä nyt pelleilee.. :D

Kiitos pikaisesta vastaamisesta!! Olitteko kauankin säästäneet budjettia varten vai tuliko osa rahoista esim. myymällä omaisuutta? Olen ymmärtänyt, että monet myyvät esim. asuntonsa jne ja lähtevät. Muistan lukeneeni tästä blogista, että teille järjestyi äskettäin asunto Helsingistä, joten ette ilmeisesti ole asunnosta Suomessa joutuneet reissun aikana maksamaan.. Itsellä harkinnassa laittaa asunto vuokralle sitten siksi aikaa, mutta suunnitelmathan tunnetusti aina saattavat muuttua :) 1000€/kk kuulostaa kyllä sinänsä järkevältä ja asianmukaiselta, joskin käytännössä se tuntunee varmaan tiukalta Australiassa. Löysin teidän sivut muuten FB:stakin, kävin tykkäilemässä :)

1. huhtikuuta 2012 klo 17.39 , Blogger Milla - Pingviinimatkat kirjoitti...

Tuommosen 5000-8000 euroa voi kerätä kasaan niin monella eritavalla, että siihen varmaan kannattaa vaan etsiä se itselleen sopivin keino. Mekin olemme yksilötasolla hieman eritavalla reissukassaa kasanneet. Yksi myy asunnon, joku auton, kolmas jättää kaikki shoppailut ja baari-illat väliin. Yritämme avata tätä rahapuolta jossakin kohdin hieman tarkemmin, kunhan tosiaan ensin tiedetään mitä viimeiselle viivalle jää. Ainoa ihan kunnollinen neuvo mikä voidaan jo nyt sanoa on se, että kannattaa hankkiutua kaikista kuluista mitä suomeen liittyy niin myös eroon tai hoitaa niille jotenkin muuten varma rahoitus reissun ajaksi (esim. vuokralainen). Ja yritämme avata maakohtaisia menoja ja valintoja myös hieman tarkemmin sitten suomesta käsin, niin saat sinäkin mahdollisimman paljon vastauksia Australiaan liittyen. Tai ainakin sinun on sitten helpompi esittää lisäkysymyksiä :) Ihan mahtavaa vaan jos voimme jotenkin olla avuksi, joten arvostamme rohkeutta kysyä!